W związku z licznymi pytaniami mieszkańców spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych informujemy że decyzje o terminie rozpoczęcia dostarczania ciepła na cele centralnego ogrzewania do swoich obiektów podejmuje odbiorca tj. spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota mieszkaniowa, właściciel obiektu lub wskazany przez niego zarządca lub administrator.
PEC jako dostawca ciepła nie decyduje o terminie włączenia ogrzewania.
Mieszkańcy i użytkownicy lokali w zasobach spółdzielni lub wspólnot mieszkaniowych mogą starać się o włączenie ciepła zgłaszając tą potrzebę do swoich zarządców lub administratorów.
Służby eksploatacyjne PEC pozostają w ciągłej gotowości, aby dokonać włączenia ogrzewania w obiektach, gdzie użytkownicy zgłaszają taką potrzebę. Nie ma sezonowości dostawy – ciepło na cele centralnego ogrzewania może być dostarczane do budynków przez 12 miesięcy w roku, jeśli życzy sobie tego nasz odbiorca.
Węzły cieplne wyposażone są w automatykę pogodową, która dostosowuje dostawę ciepła do aktualnych warunków pogodowych. Nie ma więc problemu z przegrzewaniem mieszkań.